اژه اي: حکم اعدام براي 4 متهم پرونده فساد بزرگ مالي صادر شد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 504
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 85842
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
اژه اي: حکم اعدام براي 4 متهم پرونده فساد بزرگ مالي صادر شد
خراسان - مورخ سه‌شنبه 1391/05/10 شماره انتشار 18181
نويسنده: هادي محمدي political@khorasannews.com

سخنگوي قوه قضاييه با اعلام اين که بر اساس حکم دادگاه فساد بزرگ بانکي 4نفر از متهمين اصلي اين پرونده به اعدام و 2نفر به حبس ابد محکوم شده اند ، افزود : حکم هر 39نفر متهم اين پرونده صادر شده و در مرحله تايپ حکم به سر مي برد.به گزارش خراسان حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي سخنگوي قوه قضاييه که در سي و سومين نشست خبري خود سخن مي گفت از ابلاغ حکم متهمان دادگاه فساد بانکي به متهمان و وکلاي آنها در چند روز آينده خبر داد و افزود : حکم قاضي سراج که بالغ بر چندصد صفحه دست نويس بوده در مرحله تايپ است و برابر اين حکم 4نفر به اعدام، دو نفر به حبس ابد و مابقي به حبس هاي طولاني مدت همچون 25سال، 20سال، 10 سال و کمتر محکوم شده اند.سخنگوي قوه قضاييه همچنين مجازات اين متهمان را مطابق قوانين قضايي کشور از جمله قانون اختلال گران در نظام اقتصادي و پولشويي دانست و افزود : رد اصل مال ، جريمه نقدي معادل همان مبلغ اختلال، جريمه يک چهارم مبلغ پولشويي شده از جمله مجازاتهاي ديگر اين افراد است .وي با اشاره به حضور افرادي از کارمندان دولت، مديرکل و يا معاون وزير در اين پرونده ، گفت : براي اين افراد نيز مجازات هايي شامل انفصال از خدمات دولتي، رد مال ، جريمه، شلاق و ... در نظر گرفته شده است.محسني اژه اي تصريح کرد: اين احکام غير قطعي و قابل تجديد نظر است که در اين پرونده دادگاه تجديدنظر ديوان عالي کشور خواهد بود.دادستان کل کشور به اعلام حکم لغو انتصاب سعيد مرتضوي به رياست سازمان تامين اجتماعي از سوي ديوان عدالت اداري نيز اشاره کرد و ضمن تاييد اين خبر گفت : بعد از اعلام شکايت چند نفر از نمايندگان مجلس نسبت به انتصاب مرتضوي ، هيات عمومي ديوان عدالت اداري روز دوشنبه جلسه ترتيب داد و پس از توضيحات مقدماتي ضمن تاييد صلاحيت ديوان براي رسيدگي به اين شکايت ، شکايت نمايندگان را وارد تشخيص داده و حکم به لغو انتصاب او داد.سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوال خبرنگاري که از وي درباره سرنوشت احمد شريعت وبلاگ‌ نويس حامي دولت که به تازگي دستگير شده است پرسيد، وي ضمن گلايه از خبرنگاران در باره اسم نبردن از افراد گفت : ايشان به واسطه مطالبي که در وبلاگش منتشر کرده بود تحت تعقيب قرار گرفته و اکنون هم با قرار زنداني شده است اما از توضيح بيشتر پرونده معذور هستم.

حکم دادگاه بيمه به زودي صادر مي شود

يکي از خبرنگاران قديمي مطبوعات از دادستان کل کشور در مورد برگزاري بخش دوم دادگاه بيمه ايران و احتمال به دادگاه آمدن معاون اول رييس جمهور در مورد اين پرونده پرسيد که محسني اژه اي سوالش را تکراري دانست و گفت : در اين مورد جوابي ندارم اما حکم پرونده بيمه نيز به زودي صادر خواهد شد.

 

سوالي درباره احتمال حضور (غ-ک) شهردار پيشين تهران در انتخابات

وي همچنين درمورد شايعات مربوط به دستگيري 60تن از اعضاي انجمن حجتيه در نيمه شعبان امسال اظهار بي اطلاعي کرد و درباره اخبار مربوط به بازداشت محمدعلي رامين معاون پيشين مطبوعاتي وزارت ارشاد به جرم جاسوسي نيز گفت: من کلاً چيزي درباره دستگيري معاونان وزارت ارشاد چه اسبق چه فعلي نشنيده ام .دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاري که در مورد (غ-ک) شهردار پيشين تهران که سابقه محکوميت دارد و اخيرا امکان حضورش در انتخابات شوراها زياد شده پرسيد ، گفت : به واسطه گذشت سالها خاطرم نيست که پرونده اين فرد هنوز بخش مفتوح دارد يا خير.وي افزود: زماني که فردي به محکوميتي محکوم مي‌شود و دوران محکوميتش به پايان مي‌ رسد، براي شرکت در انتخابات شرايط ديگري نيز وجود دارد که بستگي به نوع محکوميت و ادامه آثار آن در آينده دارد سخنگوي دستگاه قضا خاطرنشان کرد: فارغ از نوع محکوميت هر کسي که بخواهد در انتخابات فعاليت کند با مراجع تشخيص صلاحيت مواجه خواهد شد که بر اساس ساز و کار خاص خود و فارغ از محکوميت‌ هايي که فرد داشته نسبت به داشتن يا نداشتن صلاحيت فرد تصميم‌ گيري مي‌ کنند.

 

بخشنامه بررسي اعسار زندانيان مهريه و ديه

سخنگوي دستگاه قضا در ادامه در خصوص بخشنامه آزادي زندانيان ديه و مهريه معسر گفت: در اين رابطه بحث جدي حقوقي و شرعي در قوه قضائيه مطرح شد و بخشنامه اي به همه دادگاه ها ارسال شد که در آن آمده است اگر محرز شد فرد بدهکار پول يا اموالي دارد آن را از وي بگيرند ولي اگر احراز نشد اول دادخواست بررسي و در صورت مشخص شدن دارا نبودن او زنداني نشود. اين بخشنامه به تمام دادگاه ها فرستاده شده و زندانيان بدهکار نيز براساس آن آزاد مي شوند.خبرنگاري با اشاره به اين بخشنامه پرسيد: با اين وجود آيا 60هزار زندانِي مهريه مشمول عفو مي ‌شوند؟

و محسني ‌اژه ‌اي در پاسخ گفت: اصلا چنين عددي درست نيست ؛ ضمن اينکه عفو نمي ‌شوند بلکه اگر کسي اعسارش ثابت شود زندان نمي ‌رود و اگر کسي در زندان است، از زندان آزاد مي ‌شود.

 

شکايت نماينده مجلس از مدير خودروساز

دادستان کل کشور همچنين در پاسخ به پرسشي درباره ارسال گزارش تحقيق و تفحص مجلس از شرکت هاي خودروسازي به قوه قضائيه اظهار داشت: در اين رابطه تاکنون شکايتي به قوه قضائيه فرستاده نشده است، اما يکي از نمايندگان مجلس به تازگي شکايتي را از مديران يک شرکت خودروسازي مطرح کرده که در حال رسيدگي است.

 

از جزئيات حکم مرتضوي اطلاعي ندارم

در ادامه سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوال خراسان که خواستار روشن شدن روال اجراي حکم لغو انتصاب سعيد مرتضوي شده بود و اينکه او از امروز به کار خود ادامه خواهد داد يا خير ؟ گفت : از جزئيات حکم اطلاعي ندارم بايد آن را بررسي کنم تا درباره جزئيات اجراي آن پاسخ دهم. امکان دارد رأي قابل اعتراض و بررسي مجدد باشد.

 

به مشکل درياچه اروميه ورود نکرده ايم

محسني اژه اي درباره ورود دادستاني به ماجراي درياچه اروميه نيز اظهار داشت: در اين زمينه دادستاني به ماجرا ورودي پيدا نکرده و موضوع از طريق نمايندگان، مسئولان استاني و رئيس سازمان محيط زيست در حال پيگيري است.دادستان کل کشور همچنين در خصوص صحت خبر دستگيري يکي از مديران شعب بانک ها در شهر ري به اتهام اختلاس يازده ميليارد توماني و دستگيري وي در هنگام خروج از کشور گفت:‌ اين که پرونده اي در شهرري در رابطه با يکي از بانک ها تشکيل شده و افرادي نيز تحت تعقيب قرار دارند صحت دارد اما از ميزان اختلاس اطلاعي ندارم.

 

تغييري در مورد وضعيت موسوي و کروبي ايجاد نخواهد شد

محسني اژه اي در مورد رايزني هايي از سوي خاتمي براي آزادي موسوي و کروبي گفت: اينکه افراد بخواهند خلاف قانون کاري را انجام دهند پذيرفته نيست. ولي در مورد اين دونفر بايد بگويم که کساني که آن ظلم عظيم را کرده و نا امني در کشور راه انداختند نمي شود کسي صبح از خانه اش بلند شود و بيايد و دنبال آزادي آنها باشد. البته آنها حبس نيستند و در خانه هستند و تغييري در وضعيت آنها رخ نخواهد داد.

 

اگر به سپاه ظلم شود وارد عمل مي شويم

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد نشر اکاذيب علي مطهري و تکرار اين حرفها توسط يک فرد ديگر بر عليه سپاه گفت: اگر کسي بخواهد ظلمي به سپاه داشته باشد و جنبه عمومي داشته باشد وارد مي شويم. ولي در مورد اول هنوز سپاه بر عليه علي مطهري شکايت نکرده است.

 

از پرونده جواد لاريجاني اطلاع جديدي ندارم

محسني اژه‌ اي همچنين در پاسخ سؤال يکي از خبرنگاران که از وي درباره سرنوشت پرونده جواد لاريجاني از او پرسيد، گفت: متأسفانه من اطلاعات جديدي از اين پرونده در دست ندارم که بخواهم به شما ارائه کنم.

 

تعهد سايت الف باعث رفع فيلتر

وي در پاسخ به سوال ديگر خراسان درباره رفع فيلتر سايت الف نيز گفت: قرار نبود اين سايت تا آخر دنيا فيلتر بماند، در‌برخي از موارد سايت‌ها مطالب مجرمانه خود را حذف مي ‌کنند يا تعهداتي مي ‌دهند که ديگر تکرار نکنند و به اين ترتيب مشمول عفو مي ‌شوند و سايت آنها از فيلتر خارج مي‌ شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب